måndag 30 maj 2011

Grattis på 6 månaders dagen

Idag fyller vår lilla ängel 6 månader, och vi önskar så att du hade varit här med oss. Du kommer alltid vara en väldigt stor och viktig del av våra liv. Din storebror pratar ofta om dig och jag vet att han saknar dig väldigt mycket, precis som resten av familjen. Precis efter att du hade somnat in var Oliver väldigt ledsen och sa att han ville vara 4 och inte bara 3 och han ville att vi alla skulle dö samtidigt när han blev 100 år. Han trodde länge att vi alltid skulle kunna hälsa på dig på bårhuset. Döden är svår att förstå, både för barn och för vuxna. Det finns ingen anledning att någon så liten och fin som du inte skulle få fortsätta livet, men så länge vi pratar om dig och bär med oss våra fina minnen av dig kommer du alltid leva vidare. Mamma och pappa älskar dig och hoppas att du har det bra.

1 kommentar:

  1. Hej Emma.
    Jag läser din berättelse och vet exakt vad du har gått igenom. Vi förlorade våra kära pojkar i SMA 1 när de va 6 respektive 7 månader gamla. Jag har inte orkat skriva eller dela med mig. Men jag är tacksam för att du gör det. Tack. Ta hand om dig och din familj.

    Pappa till Felix & Anton

    SvaraRadera