onsdag 30 november 2011

Ettårsdagen

Idag är det ett år sedan vår lille ängel föddes, och det är en dag som väcker många känslor. Jag kommer så väl ihåg vad det var för väder förra året, vad jag gjorde och vilket oerhörd lycka det var att få upp en nyfödd liten bebis på bröstet. Då var det en dag fylld med en oerhörd glädje och lycka, idag är det en dag fylld av saknad och en enorm tomhet. Första födelsedagen är så stort i varje barns utveckling, och jag kan inte låta bli att fundera över vad Elliot hade kunnat om han varit frisk. Hade han kunnat gå? Hade han kunnat säga mamma? Hade han och Oliver kunnat leka med varandra? Det är många frågor som jag aldrig kommer kunna få svar på och det bästa vi kan göra är att försöka acceptera det oförståeliga som hände och se Elliots födelsedag som en dag att fira, för även om Elliot inte längre är hos oss så är hans födelsedag något vackert och stort! Ett stort tack till er som kom ihåg Elliots födelsedag och tänkte på oss idag, det värmer ♥

 Storebror fick både tända & blåsa ut ljuset på lillebrors tårta

8 kommentarer:

  1. Vi har tänkt på er idag, på Elliots stora dag. all kärlek från oss!

    SvaraRadera
  2. kramar i massor

    SvaraRadera
  3. Tänker på er!Kramar, Pia

    SvaraRadera
  4. Stor kram till er och grattis Elliot på 1-årsdagen!

    SvaraRadera
  5. Sagan om Elliot har gett mig perspektiv. Oj vad det berör *tårar som rinner*

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!

    Jag förstår att det gör obeskrivligt ont en sån dag! Jag tänker på er och skickar massa upplyftande tankar!

    Han är med er och jag är helt säker på att hans gåva till er är det fantastiska lilla livet i din mage. Han vakar över er!


    Stor kram från mig!
    /Nettan

    SvaraRadera
  7. grattis i efterskott till fina ängeln elliot!

    massa kramar till er!

    SvaraRadera
  8. Ja, det är svårt det där med födelsedagar. Jag har tänkt precis som du att det är ju inte den dagen som är den sorgliga, då visste vi inte vad som låg framför oss och den dagen vill jag också kunna "fira" som en minnesdag, en dag med mest varma och fina minnen. Sorgedagen får vara årsdagen efter att våra barn gick bort.

    Jag har inte sett så många bilder på storebror, men han liksom lillebror är väldigt söt. Klok verkar han vara också ..." en stor, en död och en i magen..". Jag tycker Oliver är väldigt lik dig!!

    Kram Hannah

    SvaraRadera