tisdag 22 februari 2011

Så mycket känslor

Jag har så många känslor som inte vet vart de ska ta vägen. Förtvivlan blandas med lycka. Jag är så himla lycklig för att jag fick lära känna Elliot och jag är så oerhört förtvivlad för att jag inte får se honom växa upp. Jag undrar ofta hur hans röst skulle låtit och hur han skulle säga sitt namn. När Oliver lärde sig säga sitt namn, så han Däsh. Det kom jag på när vi läste "Upp hoppar lilla kanin" och han pekade på bilen, och sa "Mamma", "Pappa", "Däsh". Olivers blev Däsh. När jag var gravid med Oliver var jag ofta rädd för att han skulle dö, och jag tänkte mycket på att det måste ju vara hemakt för alla föräldrar med barn som har dött att få reklam och sånt efteråt. Men jag har inte tyckt att det känt så jobbigt, det värsta var att åka hem från sjukhuset med en tom bebisoverall liggande i babyskyddet. Sen tycker jag att det är otroligt jobbigt att se alla "Mamma-tidningar" med rubriken följ din barns utveckling. Elliot hade ju aldrig någon "normal" utveckling. Men sen brukar jag tänka på att Elliot kompenserade för att han inte kunde röra sig på det social planet. Elliot var en väldigt social och glad bebis. Och vi hade väldigt tur att han inte hade kolik eller några andra jobbiga småbarns problem som många bebisar i den åldern har. Elliot mådde ju väldigt bra under den tiden vi fick (med undantag för den sista veckan när vi låg på sjukhus) och det är jag oerhört tacksam för.

5 kommentarer:

  1. Emma, tack för att du delar med dig av dina och era tankar och känslor. Ni finns i våra tankar varje dag.

    Många Kramar från Stina och Johan.

    SvaraRadera
  2. Vi tänker på er och har följt er med hjälp av mamma, din moster Anna-Märta.
    Det finns inte ord men idag tänker vi extra mycket på er.

    En ängel flög förbi
    mot himelen så fri
    och lämnade sitt leende kvar
    på vår jord

    (Lisa Nilsson tror jag att det är)

    Kramar från Susanne, Anders, Alfred och Melker

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte ens tänka mig känslan att åka hem med overall och bilstol...tom i handen. Jag har åkt hem från veterinären med tom transportbur och det var vedervärdigt....inte ens en promille av hur hemskt det där måste ha varit.
    Tårarna trillar bara jag tänker på det...

    ...Elliot har haft världens bästa mamma, pappa & storebror. // Ann-Helen

    SvaraRadera
  4. Har tänkt så mycket på er sedan i fredags och undrar hur det var på begravningen. Vi kunde inte komma men mina tankar var hos er hela dagen.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Tänker ofta på er och undrar hur det går för er...

    SvaraRadera