söndag 23 januari 2011

En omtumlande dag


Elliot ligger och sover på Jakob

Imorse strax efter klockan 6 lyckades Elliots sond åka ur. Elliot blev väldigt ledsen och upprörd och fick väldigt mycket slem i halsen, vilket ledde till att han andningssvårigheter. Jag fick panik men Jakob lyckade hålla sig sansad och höll Elliot upprätt mot axeln vilket fick slemmet att lossna lite och hans andning blev bättre. Det var riktigt nära att vi fick ringa ambulansen. Jakob åkte in med Elliot till sjukhuset. Vid 10-tiden blev han inlagd. En sköterska tog hand om Elliot en stund så att Jakob kunde hämta mig. Nu på eftermiddagen har de tagit en snabbsänka, gjort en blodgas och gjort en lungröntgen. Allting har sett bra ut. Elliot har andas lite snabbt idag och har haft för hög puls, men annars verkar det som sagt ok. Vi stannar över natten och hoppas att vi kan träffa någon av Elliots läkare imorgon, vi måste veta vad vi ska göra om Elliot får problem att andas igen innan vi vågar åka hem. Oliver har varit och lekt med en kompis idag och nu är farmor hemma hos oss och tar hand om honom.

7 kommentarer:

  1. Hej! Har precis läst igenom hela din blogg, och nu har jag en stor klump i min hals.. Vet inte vad jag skriva utan att de låter fel, vill bara åka till er och ge er en stor kram. Inser att livet är så orättvist och har sådan ångset över att jag någonsin klagat över pengar, förkylning eller andra "skit" saker! känner någon form av ilska över alla läkare och forskare att dom inte kan hitta en botemedel nu! De låter som ni är otroligt starka och possitiva i allt detta elände, kan inte ens förställa mig hur ni har de, men jag hoppas ni fortsätter vara starka. Önskar att det fanns något man kunde göra för er! Jag tänker iallafall fortsätta hoppas på att läkarna har fel, att han kommer finnas kvar hos er! Massa kämpekramar från mig Kristin Nilsson och hela familjen Nilsson /Borgen Sparreholm.

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående... Får ångest när jag tänker på hur vi klagat över en vanlig förkylning när ni måste gå igenom detta. =( Så hemskt!

    Hoppas han blir bättre tils imån så ni får åka hem och gosa! ^^

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tusen kramar och massa kärlek! Clairy berättade just om er blogg och jag har läst lite om hur ni har det. Ni verkar ha världens goaste bebis.

    SvaraRadera
  4. Det är så fruktansvärt orättvist. Jag lider med er. Lille Elliot. Stackars mamman och pappan och storebror. Vår son har ju åkt in ibland för allergireaktioner och då har jag fått panik (trots att det inte ens varit andnöd), kan verkligen förstå din panikkänsla Emma. Jag har verkligen fått en annan syn på vad i livet som är jobbigt och inte jobbigt. Många kramar till er alla!!!

    SvaraRadera
  5. Usch! Kommer precis ihåg ångesten man kände när jag läser detta inlägget. Också vi har ju farit fram och tillbaka till sjukhuset med sonen. Då oftast med andningsbesvär eftersom det var det som oftast drabbade Ludwig.
    Hoppas ni kan få bra hjälp så ni känner er trygga att åka hem igen.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hejsan Emma och Jakob,
    Det var jättelänge sedan vi sågs. Men efter att ha sett inläggen på Facebook har jag och Andreas med tårar i ögonen läst er känsloladdade jättefina blogg. Vill därför bara skriva några rader. Tänker väldigt mycket på er och era underbara killar, ni finns i våra tankar varje dag!
    Många varma kramar
    Tina och Andreas Ceder

    SvaraRadera
  7. Erica Bierfeldt fd Andersson25 januari 2011 kl. 12:31

    Emma min vän...

    När jag försöker sätta mig in i din panikkänsla över rädslan att Elliot inte kan andas, att han kanske försvinner... då får jag ont i hela kroppen och ett illamående som inte är av denna värld! Jag skulle göra vad som helst för att få ta lite av det tunga du bär på...
    Arvid tittar på bilderna på Elliot och säger, "han är fin, Arvid tycker om han" =)
    Kram/Erica

    SvaraRadera