torsdag 27 januari 2011

Som ni säkert förstått så har det som har hänt den senaste veckan fått mig helt ur balans, det har gått så fort och jag har inte riktigt lyckats upprätthålla min positiva attityd. Men det är dax att återta den igen, för jag är fast besluten om att inte låta Elliots sjukdom förbittra den tid vi får med honom, jag vill leva livet här och nu fullt ut! Jag bestämde mig för länge sen att vi ska klara av det här och jag vägrar att låta det som har händer ändra på det. Jag tror att kärlek övervinner allt, och Elliot kommer alltid ha en väldigt speciell plats i våra hjärtan.

3 kommentarer:

  1. Jag har följt din blogg under ett tag och beundrar dig för att du Emma är så stark. Med all rätt tycker jag du inte skall ha ångest för att du inte lyckas ha din positiva attityd varje dag. Tillåt dig att känna efter hur du känner och tillåt dig att må dåligt ibland också.

    Jag totalt smälter när jag ser Elliot, han är så fin. Jag hoppas ni får så mycket tid tillsammans som möjligt. Jag kommer fortsätta följa Elliots resa. Elliot verkar vara stark och jag hoppas fortfarande på att ett under skall ske.

    Många kramar.
    /Andreas

    SvaraRadera
  2. Skickar en "cyber-kram"! Du har så rätt Emma, kärleken övervinner allt. Oavsett liv eller död så lever kärleken för våra älskade för alltid...!

    SvaraRadera
  3. Klart du/ni måste ge er tillåtelse att ha dåliga dagar också. Men jag förstår att man är "stressad" att inte ha för många sånna, det lär ju bli gott om dom framöver....:-(

    Jag följer er blogg, för ju fler som gör det desto fler kommer förstå hur lyckligt lottade dom är som har friska barn. Hur många tar inte det för givet....tyvärr. Så om bara några fler kan lära sig att uppskatta nåt så "självklart" som att vara frisk så är Elliots öde inte i "onödan".
    Han är en mycket stark personlighet, det ser man på bilderna...han gör avtryck på en. Han kommer alltid att finnas i mitt hjärta, även om jag inte känner varken er eller honom...jag lider så med er. Stor kram!

    SvaraRadera