lördag 22 januari 2011

Idag känns allt lite bättre

Det som hände igår har fått sjunka in lite och idag känns det lite bättre. Elliot är ju egentligen inte sjukare idag än vad han var i torsdags, men allt blev ju så påtagligt när han fick sonden. Om jag tänker tillbaka på hur Elliot var när han var nyfödd med hur han är nu är skillnaderna stora. Och jag har en känsla av att de som har träffat Elliot lite då och då ser försämringarna mycket mer tydligt än vad vi gör som faktiskt ser honom varje dag. Men Elliot är fortfarande här och han mår efter omständigheterna fortfarande bra så jag tänker fortsätta att njuta av varje dag vi får tillsammans med honom. Och tack alla för allt stöd, det värmer i själen! Här är några bilder på honom från idag:

_DSC1496.jpg
Elliot blir lätt lite rosslig efter att han har ätit,
då är det bra att ligga på pappa


_DSC1497.jpg
Elliot har nyss fått mat

_DSC1498.jpg
Och blev så glad så han nästan tappade nappen
när jag tog en bild av honom

4 kommentarer:

  1. har precis läst igenom alla inlägg och roligare kan man ju ha på en lördagskväll. jag menar inte att du skriver dåligt eller tråkigt, tvärtom. men innehållet i bloggen är jobbigt att ta in och jag kan inte ens fantisera om hur hemskt och jobbigt ni har det. =(
    du verkar otroligt stark och jag tycker du är så duktig som ta tillvara på dagarna med elliot istället för att "ge upp".

    jag hoppas ni får ha kvar underbart söta lille elliot hos er länge till.

    kram

    SvaraRadera
  2. Evelyn strömberg23 januari 2011 kl. 00:02

    Magnus berättade om vad som hänt och jag har precis läst bloggen. Det är inte rättvist men det finns trots allt positiva saker i allt negativt och ni är fantastiska som tar vara på detta. Ni har otroligt många runt omkring er som ger er stöd och ger er energi. Jag hoppas med hela mitt hjärta att ni får uppleva dom bästa av dagar en väldigt lång tid framöver.

    Varma hälsningar från Portugal

    SvaraRadera
  3. Underbara lille gosse. Det gör ont i hjärtat och det finns inte ord. Ni har en kämpig tid och jag vill skicka många kramar till er.
    Anna-Märta

    SvaraRadera
  4. Jag tänker på er många gånger varje dag och följer bloggen.
    När vi fick Cassandra sa många att det är föräldrar som klarar av sjuka och handikappade barn som får dem, vilket vi tog som en fin komplimang.
    Jag önskar bara av hela mitt hjärta att utgången skulle bli en annan för er del...
    Stor kram!

    SvaraRadera