onsdag 12 januari 2011

Lycka är...

...att få bada! Elliot tycker att det är helt underbart att få bada. Då kan han röra sig på ett helt annat sätt än vad han annars gör. Vi var på Babyproffsen igår och köpte an badinsats till badbaljan och den är verkligen hur bra som helst. Nu kan han bada utan att en av oss behöver hålla i honom. Det är extra skönt med en insats eftersom Elliot är så svag i nacken och är så känslig för att få vatten i ansiktet (eller rättare sagt i munnen och näsan). Jag har glömt att säga att vi frågade sjukgymnasten i måndags om hon trodde att Elliot skulle bli stabilare i nacken, men hon trodde inte det. Hon sa eftersom huvudet är så tungt hade hon svårt att tro att han någonsin skulle orka hålla upp det.

20110112-_DSC1266-EditElliot trivs som en fisk i vatten

Jag vill också passa på att tacka för era fina mail och kommentarer. Jag blir så rörd av allt stöd. Tack det betyder väldigt mycket för mig.

2 kommentarer:

  1. Jag är mållös. Och jag är stum av beundran för er som tar det här så fantastiskt! Jag tycker ni har precis rätt inställning, att vårda varje dag med Elliott och den här bloggen är ett utmärkt minnesalbum av honom som liten kille, en sådan liten söting.
    Jag blev alldeles tagen på sängen idag när vi möttes på förskolan, för jag visste ingenting. Jag försöker komma på om jag sa något dumt och gjorde jag det ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Det här är en situation som de flesta aldrig kommer i närheten av och det är svårt att hitta rätt ord.
    Men jag känner djupt med er och behöver ni hjälp med precis vad som helst, tveka inte. Vi ställer upp!
    Stor kram till hela familjen!
    /Jelena, mamma till Jennifer och Cassandra

    SvaraRadera
  2. Tack Jelena, och jag förstår att du blev tagen på sängen. Det är ju knappast ett sånt här besked man förväntar sig. Du behöver inte vara orolig, du sa ingen dumt alls. Det första du gjorde var ju att ge mig en stor varm kram :)

    Kram

    SvaraRadera